Malmö - Forum
Liga: Allsvenskan
Arena: Eleda stadion
Malmö - Forum

Liga: Allsvenskan
Arena: Eleda stadion
Malmö - Forum
| Lag | M | V | O | F | P | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
| 12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
| 13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
| 14 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
| 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
TOTALT 2658212 INLÄGG. JUST NU 38 INLOGGADE.
m4e skrev:Sana tror jag skulle fungera optimalt som vänsterytter i ett 4-3-3 där han slipper ta defensivt ansvar. Vet inte varför det aldrig funkade för honom i Holland där han iallafall i början hade den rollen.
Åge Fussball skrev:Alla formationer är mer eller mindre varianter på att spela med tre- eller fyrbackslinje, två eller tre centrala mittfältare och en eller två anfallare. Eikrem är ett typexempel på en spelare som är bäst med två centrala mittfältare bredvid sig. Sen tror jag inte att han nödvändigtvis måste vara offensiv mittfältare, men som en av två innermittfältare blottas hans svagheter för mycket. Precis på samma sätt som man gärna vill backa upp en regista (Pirlo-rollen) med två andra innermittfältare för att kunna använda hans skicklighet på rätt sätt.
Åge Fussball skrev:Han är ingen Guardiola. Passar det inte så tar vi nån annan. Vad är det för klubbar som är på hans nivå enligt dig?
OL skrev:Vettefan om vi är attraktiva nog för Hjulmand. Känns som vi överskattar vår status sett utifrån faktiskt.
Magnus Persson skrev:Du skulle inte kunna utveckla vilka positioner du åsyftar och varför spelarna passar bra i just de positionerna? Särskilt då med tanke på att Eikrem under 25 år aldrig lirat 3-5-2 och att Sana 4-3-3 äventyr i Ajax slutade med att han inte fick dricka vatten på träningarna.
m4e skrev:Magnus Persson// Yotun och Eikrem i 3-5-2, Sana i 4-3-3
Magnus Persson skrev:Kan döda ännu en myt här. Vi spelade inte bättre mot bra lag iår. Vi tog 13 av 36 möjliga poäng av de 6 bästa lagen i Allsvenskan iår. Vi tog 41 av 54 möjliga poäng av de övriga lagen. Av de lagen som kom framför oss lyckades vi endast vinna mot IFK. Sen är det även en floskel enligt mig med det här med 4-4-2 resp 4-3-3 spelare. Att bara begränsa det till en formation blir väldigt märkligt då ett possessioninspirerat 4-4-2 är mycket mer likt ett possessioninspirerat 4-3-3 än ett raktspelande 4-4-2. Det finns inga fasta roller eller färdigskrivna regler hur en spelare måste vara på en viss position, utan det får man anpassa efter varje spelares kvalitéer. Bara för att ta ett exempel. Tomas Brolin i VM94. Ett lite svårplacerad spelare, lite liknande egenskaper som Eikrem. Tommy satte honom på en kant fastän Brolin inte alls är ärketypen för en kantspelare i ett klassiskt 4-4-2. Rolle fick ta allt det defensiva ansvaret och det var han helt införstådd med. Det slutade med ett brons till Sverige och en Brolin i världslaget. Med det vill jag visa att det inte finns 4-4-2 spelare och 4-3-3 spelare, det finns bra och dåliga fotbollsspelare. Om man skyller Åkebys misslyckande enbart eller en stor del på 4-3-3 gör man det väldigt enkelt för sig.
m4e skrev:I år har vi flera goda fotbollspelare som inte fungerar i 4-4-2 t ex Yotun, Eikrem och Sana.
Malmö som huvudstad skrev:Att säga att Norling inte var en possesionstränare är fel. Han förespråkade en fotboll när man själv hade bollen och styrde spelet. Jag vet inte hur många gånger man svor de säsongerna över att de hellre passade bollen än sköt när de redan hade öppet mål, allt för att motståndarna inte skulle få ha den. Typexemplet som jag minns är andra halvleken mot HIF i bortaderbyt 2013. De blev totalt utrullade och vi gjorde precis vad vi ville.
Rosenberg e´störst skrev:Om Rickard Norling var bra så borde han studsa tillbaka snart...är det omöjligt att tänka sig att Norling förfogade över en väldigt bra sammansatt spelartrupp precis som Sören Åkeby under tiden i Djurgården?
Visar 1 till 30 ( av 2658212 poster )